TSL biznes – wrzesień 2017

utworzone przez | Wrz 14, 2017 | Wydania | 0 komentarzy

Pobierz PDF

W najnowszym numerze TSL Biznes

Logistyka

Gdy sezonowość stawia szczególne wyzwania
Mimo dużego nasycenia, rynek artykułów spożywczych w Polsce stale rośnie. Analitycy Domu Maklerskiego PKO Banku Polskiego podali, że wartość całego polskiego rynku FMCG w 2016 r. zwiększyła się 4,3% r./r. i wyniosła aż 255 mld zł. Nadal rozwijają się dyskonty, markety i sieci convenience kosztem sklepów tradycyjnych, co wymaga specjalnej obsługi logistycznej.

Drobnica kolejowa usługą unikatową
Ostatnie lata w historii PEKAES to okres zmian właścicielskich i przejęć, a także zmiany strategii działania. O tym, jaki jest status spółki i jakie miejsce zajmuje obecnie na rynku logistycznym, mówi Arkadiusz Filipowski, dyrektor handlowy i członek Zarządu PEKAES Sp. z o.o.

W mroźnej logistyce i dystrybucji
Zapewnienie pełnej logistyki, transportu i dystrybucji produktów mrożonych sieciom handlowym i producentom produktów mrożonych to core business firmy Frigo Logistics. Spółka jest operatorem logistycznym dla sieci Tesco, Kaufland, Piotr i Paweł oraz Netto. W ubiegłym roku m.in. do ich zamrażarek oraz hurtowni, centrów dystrybucyjnych i hoteli dostarczyła ponad 130 milionów kilogramów mrożonek.

Więcej niż specjalizacja – obsługa kawiarń i restauracji
QSL Polska, firma specjalizująca się w magazynowaniu i transporcie świeżej żywności, w czerwcu otworzyła nowy magazyn w podwarszawskim Błoniu.
Związane jest to z rozszerzeniem obsługi logistycznej sieci kawiarń i restauracji. Należą do nich m.in. Starbucks, Burger King, KFC, Pizza Hut i Bobby Burger.

Mocni siłą sieci
Ponad tysiąc lokalizacji w 51 krajach, 48 mln m2 gruntów i obiektów logistycznych do zarządzania to liczby imponujące, nie tylko na skalę europejską, ale i azjatycką. A takimi danymi może się pochwalić Kerry Logistics, globalny operator 3PL, oferujący najsilniejszą sieć magazynowo-dystrybucyjną w Azji.

Wyzwania logistyczne przy projektach wysokobudżetowych
Knauf, znany producent materiałów budowlanych, wybrał ROHLIG SUUS Logistics jako operatora, który objął kompleksową obsługą logistyczną oraz celną transport linii produkcyjnej z Niemiec do nowo otwartej fabryki w Rosji.

 

Logistyka – technologia

Wózek… czyli coraz więcej automatyki
Pierwsze wózki widłowe powstały już w drugiej dekadzie ubiegłego wieku. Dzięki analizie zapytań złożonych w serwisie Oferteo.pl wiemy, jakie preferencje dotyczące „widlaków” mają przedsiębiorstwa w Polsce.

Jakich wózków widłowych potrzebują firmy w Polsce?
Rok 2016 był owocny dla Grupy ID Logistics specjalizującej się w logistyce kontraktowej. Jej przychody po raz pierwszy w historii firmy przekroczyły miliard euro. Uruchomiono aż 31 magazynów i pozyskano kolejnych, międzynarodowych klientów. Grupa przejęła też operatora logistycznego z Półwyspu Iberyjskiego, firmę Logiters.

Czyste powietrze w Berlinie
Bramy szybkobieżne EFAFLEX zapewniają minimalizację emisji nieprzyjemnych zapachów z elektrowni zasilanej odpadami w Ruhleben

To jedyna spalarnia odpadów miasta Berlin, która znajduje się do tego w bezpośrednim sąsiedztwie dzielnicy Berlin-Spandau. Oznacza to, że wyziewy pochodzące ze spalania 7000 ton śmieci komunalnych nie mogą zanieczyszczać słynnego, berlińskiego powietrza. Z tego względu sześć przemysłowych bram szybkobieżnych firmy EFAFLEX zamyka bunkry, do których przez osiem godzin dziennie śmieciarki zwożą odpady.

Obiekty przemysłowe bez strat energii.
Segmentowe bramy przemysłowe SPU 67 Thermo firmy Hörmann

Zastosowanie bram o dobrej izolacyjności termicznej ma znaczący wpływ na skuteczność energetyczną i ekonomiczną budynków przemysłowych. Dlatego firma Hörmann oferuje bramy przemysłowe o coraz lepszych właściwościach termoizolacyjnych, takie jak bramy segmentowe SPU 67 Thermo z płytą o grubości 67 mm..

 

Transport intermodalny

Utrzymane szybkie tempo rozwoju
Po bardzo udanym pierwszym kwartale bieżącego roku, kiedy to masa przewiezionych towarów przekroczyła 3,5 mln ton i wzrosła w porównaniu z tym samym okresem 2016 r. o 31,67%, a liczba TEU o 27,22 %, intermodal nieznacznie tylko przyhamował na ścieżce rozwoju.

Nierówne warunki konkurencji
Czy bardzo pomyślne wyniki przewozów intermodalnych w 2017 r. pozwalają już mówić o nowej fazie rozwoju intermodalu w Polsce? Czy ten trend rozwojowy może utrzymać się w dłuższym okresie? Zapytaliśmy o to Pawła Pucka, członka zarządu ds. sprzedaży DB Cargo Polska.

Przygotowując się na erę cyfrową
Rok 2017 jest wyjątkowy dla firmy Hupac, gdyż właśnie mija 50 lat od jej powstania. Założyłoją czterech szwajcarskich przewoźników wraz ze Szwajcarską Koleją Federalną, o kapitale rozliczeniowym 500 tys. CHF. Nowoutworzony i jeden z pierwszych w Europie operator intermodalny, z siedzibą w Chiasso (Szwajcaria), rozpoczął działalność z pięcioma wagonami, które odbyły kurs przez Alpy, od Melide w Ticino do Bazylei.

Intermodalny suchy port
Pojemne, sprawnie obsługiwane zaplecze oraz nieograniczony dostęp do infrastruktury transportowej (kolejowej, drogowej, śródlądowej) to marzenie każdego portu i działających na jego obszarze terminali morskich. Dotyczy to także polskich portów w Gdańsku i Gdyni oraz znajdujących się tam terminali kontenerowych.

Rynkowy prymus
Transport intermodalny w Polsce rośnie w ostatnim okresie w tempie wykraczającym poza wcześniejsze przewidywania ostrożnych optymistów. Niekwestionowanym liderem tego segmentu towarowych przewozów kolejowych jest dziś Grupa PKP CARGO, która konsekwentnie „stawia” na intermodal i zbiera coraz lepsze efekty takiej polityki. Dlatego też, chcąc poznać źródła tego sukcesu i przyjrzeć się przyszłości przewozów intermodalnych w Polsce, zwróciliśmy się do prezesa Zarządu PKP CARGO, Macieja Libiszewskiego, z którym rozmawia Franciszek Nietz.

Coraz więcej połączeń intermodalnych
Firma Ekol Logistics rozwija nie tylko połączenia między Europą a Azją, ale zwraca szczególną uwagę na transport wewnątrz Europy i kładzie nacisk na rozwój coraz to nowych połączeń intermodalnych. Nasze dedykowane pociągi łączą Sete z Paryżem, Triest z Kolonią, Ludwigshafen, Kilonią i Ostrawą.

Grupa Stelmet wysłała do Wielkiej Brytanii sześćsetny kontener z towarem
Grupa Stelmet, lider w produkcji i dystrybucji drewnianej architektury ogrodowej w Europie, w ubiegłym tygodniu dostarczyła do Wielkiej Brytanii sześćsetny kontener z produktami z nowego zakładu MrGarden w Grudziądzu. A jako że transport drogą morską jest bardziej opłacalny niż transport kołowy, to obecnie wszystkie dostawy z Grudziądza do Wielkiej Brytanii realizowane są z wykorzystaniem kontenerów.

Zapowiadają się dobre lata
Rosnący udział w rynku, zarówno pod względem przewiezionej masy towarów, jak i wykonanej pracy przewozowej (15 mld tkm), o blisko 7% większe przychody (2 267 mln zł), aż o 72% wyższa (w stosunku r./r.) EBITDA i 19 mln zł zysku (wzrost o 135 mln zł w porównaniu z rokiem ubiegłym). To tylko niektóre z wyników Grupy PKP CARGO, prezentowanych na śródrocznej konferencji prasowej przez prezesa Macieja Libiszewskiego i członków zarządu spółki.

Co rok dwa razy więcej
DHL Global Forwarding jest pionierem usług transportu kolejowego z Azji, który w dalszym ciągu pozostaje dla firmy produktem priorytetowym. Od kilku lat wolumeny przez nas obsługiwane z roku na rok podwajają się, a w kolejnym roku ponownie celujemy w dynamiczny wzrost.

 

Transport drogowy

Co ważnego powinieneś wiedzieć o wpisach kraju w tachografach cyfrowych
Tachografy cyfrowe funkcjonują w transporcie drogowym już od 11 lat. Ich kluczową zaletą jest automatyczne rejestrowanie większości danych, dzięki czemu w  porównaniu  urządzeniami analogowymi, stanowią dla kierowcy znaczące ułatwienie.

Nowość na Platformie TimoCom
4 lipca TimoCom udostępnił nową aplikację – TC Transport Order®. Pod tą nazwą kryje się narzędzie służące do cyfrowego poszukiwania transportu i centralnego zarządzania zleceniami transportowymi bezpośrednio w programie.

Bunasta – ekspert w przekraczaniu granic
Na sukces w biznesie składają się kompetencje i umiejętności lidera oraz samodyscyplina, determinacja i wola. A nic tak nie kształtuje twardego charakteru, jak uprawianie sportu. Jurgis Adomavičius założyciel firmy BUNASTA – profesjonalni agenci celni – nie tylko przewodzi międzynarodowej firmie, ale też pasjonuje się wyścigami samochodowymi. I odnosi sukcesy na obu płaszczyznach.

Bezpłatna platforma Cargonexx także dla Polaków
Niemiecki start-up Cargonexx postawił na sztuczną inteligencję, dzięki czemu może analizować czynniki mające wpływ na ceny rynkowe ładunków w transporcie drogowym i przewidywać je z wyprzedzeniem. Na tej podstawie realizuje zlecenia transportowe.

 

Transport morki i śródlądowy

Nowa jednostka Stena Line m/v Gute na trasie Gdynia-Karlskrona
W związku z dużym popytem na przewozy frachtowe na Morzu Bałtyckim, 28 sierpnia armator Stena Line wprowadził na trasę Gdynia-Karlskrona jednostkę m/v Gute – czwarty statek na tej linii.

 

Powierzchnie magazynowe

Na rynku magazynowym pobito kolejne rekordy
Pierwsza połowa 2017 r. to czas rekordów na polskim rynku magazynowym. Jest to zdecydowanie najszybciej rosnący sektor nieruchomości komercyjnych w Polsce. Pod koniec czerwca na rynek trafiło ok. 800 tys. m2 powierzchni magazynowej, a całkowite jej zasoby przekroczyły już 12 mln m2. Co więcej, rekordowe liczby oddanych do użytku powierzchni nie zniechęcają deweloperów do rozpoczęcia kolejnych inwestycji.

 

Prawo

Właściciel busów niekoniecznie jest BUS-przewoźnikiem
Wielu przewoźnikom wydaje się, że mając busy nie muszą mieć licencji. Mają rację tylko wtedy, gdy faktycznie wykonują działalność transportową wyłącznie busami.

 

Finansowanie

Motorem rozwoju mikro i małe firmy
Związek Polskiego Leasingu podał dane dotyczące dynamika branży leasingowej w I połowie 2017 r. Wyniosła ona 11,6% r/r. Oznacza to, że w ciągu pierwszych sześciu miesięcy roku firmy leasingowe udzieliły łącznego finansowania w wysokości 31,8 mld zł. Odbiorcami ich usług są głównie mikro i małe firmy.

 

Auto w firmie

Parlez-vous français?
Był czas, gdy auta reprezentujące różne kraje były do siebie podobne. Lecz się skończył. Na szczęście?

Najnowszy numer

TSL Biznes 09/2017

NEWSLETTER

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera!

Reklamy

działa kurwa czy nie??!!