TSL Biznes – Styczeń 2021

C

LOGISTYKA

Logistyka w czasach pandemii

Rok 2020 nie był łatwy dla operatorów logistycznych. Pandemia zmusiła ich do przeorganizowania łańcuchów dostaw i wdrożenia restrykcyjnych procedur. O tym, jak to wyglądało w międzynarodowej firmie Kuehne+Nagel i jakie są perspektywy na kolejny rok, mówi Wojciech Sienicki, dyrektor zarządzający Kuehne+Nagel w Polsce.

Świat mówi sprawdzam branży farmaceutycznej

Obsługa branży farmaceutycznej, zwłaszcza zimnego łańcucha dostaw, to nie lada wyzwanie w dobie pandemii. Wymaga ona doświadczenia i odpowiedniej infrastruktury oraz bycia stale gotowym na zachodzące zmiany.

Specjalistyczne urządzenia transportowe w farmacji

Jednym z największych na świecie producentów i dystrybutorów plastikowych systemów opakowań wielokrotnego użytku do transportu, magazynowania i intralogistyki jest Grupa Utz.

5 nietypowych kierunków eksportu

W ostatnich dziesięcioleciach łatwy dostęp do dóbr i usług z całego świata zdecydowanie podniósł jakość życia ludności. Jednak w 2020 r. na mapie świata nadal istnieje wiele miejsc, z którymi wymiana towarów nie jest powszechna, przez co import jak i eksport do nich wymagają wyspecjalizowanej obsługi.

Bezpieczne drogi naturalnych lekarstw

Bezpieczne i pewne międzynarodowe łańcuchy dostaw mają kluczowe znaczenie dla sektora farmaceutycznego. We współpracy z firmą A.Vogel, producentem naturalnych lekarstw, DACHSER wdrożył własne, zorientowane na jakość rozwiązanie logistyczne o wartości dodanej. Zapewnia ono maksymalną elastyczność ‒ pakowanie preparatów ziołowych w różne pudełka transportowe w zależności od pory roku.

Magazyn z kontrolowaną temperaturą

Do grona operatorów logistycznych, którzy w łańcuchach logistycznych wykorzystują zaawansowane technologie, należy CEVA Logistics. Dzięki temu może obsługiwać tak wymagające branże, jak motoryzacyjna, energetyczna, retail, przemysł lotniczy oraz health&care.

Bracketing –  logistyczny koszmar, a może okazja do zwiększenia obrotu?

Zeszły rok był czasem niezwykle dynamicznego wzrostu w elektronicznym kanale sprzedaży. Nie mamy jeszcze oficjalnych danych, ale prognozy mówią o obrocie na poziomie 80 mld złotych, a najwięksi optymiści przekonują, że przekroczona zostanie bariera nawet 100 mld.

Różne branże, podobne oczekiwania

DB Schenker to operator logistyczny o światowym zasięgu, który w szerokim zakresie świadczy usługi z logistyki kontraktowej. Na czym one polegają? Jakie niosą za sobą wyzwania? Czym kierują się klienci decydując się na taką obsługę? ‒ pytamy Monikę Hapter, Head of Business Development Contract Logistics w DB Schenker.

Towar niebezpieczny niejedno ma imię

Logistyka towarów niebezpiecznych niesie za sobą spore zyski, ale trzeba pamiętać, że zajmujące się nią firmy biorą na siebie odpowiedzialność społeczną, bo niedopełnienie procedur może w tym wypadku nieść za sobą wyjątkowo groźne konsekwencje. I nie chodzi tylko o zniszczenie towaru czy sprzętu, ale także o szkody w towarach znajdujących się w pobliżu, zagrożenie dla zdrowia, a nawet życia ludzi oraz o zanieczyszczenie środowiska.

LOGISTYKA – TECHNOLOGIA

Automatyzacja na rynku nieruchomości logistycznych. 

Automatyzacja ma potencjał zrewolucjonizować operacje logistyczne. Jest to widoczne szczególnie teraz, gdy coraz niższe koszty wdrożeń idą w parze z coraz większymi możliwościami wykorzystania tego typu rozwiązań, w efekcie wpływając na szybszy zwrot z inwestycji.

Oznaczenia usprawniają przebieg serii procesów produkcji

W przemyśle stosowanie oznaczeń, takich jak etykiety, jest szczególnie pomocne przy monitorowaniu procesów produkcji oraz stanów magazynowych, a co za tym idzie, ma to wpływ na zwiększenie zysków i podniesienie jakości obsługi klienta końcowego.

SYSTEMY IT

Święto zakupów w wersji pandemicznej

Black Friday dotychczas był czasem święta zakupów, a z tym wiązał się wzmożony ruch w sklepach. W 2020 roku, w ramach walki z COVID-19, sklepy w galeriach handlowych pozostały tego dnia zamknięte. Cały ruch zakupowy został przeniesiony do sieci. Czy e-commerce był na to gotowy?

Integracja cyfrowa uwolni potencjał przemysłu 4.0

60% przedsiębiorstw nie ma możliwości śledzenia przepływów w łańcuchu dostaw z wyjątkiem kontroli wymiany towarów ze swoimi głównymi dostawcami (Tier 1). Tymczasem przyszłość przemysłu zależy od umiejętnego połączenia operacji na poziomie lokalnym i globalnym, które wspiera inteligentne zarządzanie produkcją i cyklem życia produktu.

TRANSPORT DROGOWY

Volvo trucks w nowy rok wchodzi silniejsze

Za nami trudny, nietypowy rok. Pełen wyzwań, niepokoju i nagłych zwrotów. Jak pandemia wpłynęła na branżę transportową, pytamy Małgorzatę Kulis, dyrektor zarządzającą Volvo Trucks Polska.

Ubezpieczenia są podstawą

Branża transportowa musi się zabezpieczać od ryzyk i szkód, bez względu na pandemię. Ubezpieczenia są podstawą – czy to OC, AC czy assistance. Nie ma firmy, która by z tego nie korzystała. Ubezpieczenia zawsze żyły z transportem, bo inaczej w przypadku szkody czy kradzieży, strata może być ogromna – mówi Maciej Soszyński, założyciel BOS Licencje Transportowe.

DAF Ultimate – z myślą o przewoźniku i kierowcy

DAF wprowadza do oferty modeli CF oraz XF specjalny pakiet Ultimate, zawierający wiele atrakcyjnych funkcji, które jeszcze bardziej zwiększają wydajność, bezpieczeństwo i komfort pracy. W przypadku operatorów wymagających maksymalnego czasu pracy bez przestojów i najwyższej wydajności, jaką można znaleźć na rynku, dostępny jest rozbudowany pakiet Ultimate+.

TRANSPORT KOLEJOWY

2021 europejskim rokiem kolei

Z inicjatywy Komisji Europejskiej obecny rok ogłoszono Europejskim Rokiem Kolei. Wychodząc z tą inicjatywą politycy unijny chcieli promować kolej jako zrównoważony, inteligentny i bezpieczny środek transportu. Obchody mają zwrócić uwagę na transgraniczny, europejski wymiar transportu kolejowego i zwiększyć jego wkład w gospodarkę, przemysł i społeczeństwo UE.

PRAWO

Ekspert celny ostrzega: umowa UE-GB – nie wygląda kolorowo

Po wynegocjowaniu w Wigilię umowy pomiędzy UE a Wielką Brytanią premier Boris Johnson stwierdził: – Od 1 stycznia nie będzie palisady taryf celnych ani barier taryfowych w handlu. W ślad za tą wypowiedzią podaje się, że zdążono z prezentem dla przedsiębiorców działających na rynkach EU-UK. Otóż to nie takie proste i nie będzie tak kolorowo! Cła będą, dokumenty będą i granice celne też będą!

Niemieckie przewozy za Bałtyk. Kabotaż, czy przewóz międzynarodowy

Polscy przewoźnicy mogą wykonywać przewozy towarów z Polski do krajów skandynawskich bez żadnych ograniczeń. Dotyczy to również dostarczania naczep z towarem do terminali portowych, skąd będą one płynęły do portów skandynawskich i już na kołach jechały do odbiorców. Co innego, gdy polski przewoźnik będzie dostarczał naczepę z towarem z jakiegoś miejsca w Niemczech do jednego z niemieckich portów.
Ze względu na obowiązujące przepisy, taki przewóz nie zostanie uznany przez niemiecki BAG za międzynarodowy. I nie będzie miało znaczenia, że odbiorcą towaru jest firma norweska lub szwedzka, a przewoźnik wykonuje transport międzynarodowy.

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C