Pobierz PDF

LOGISTYKA

Motobranża boi się brexitu i… czeka na rozwój wydarzeń
40% przedstawicieli motobranży w Polsce odczuwa niepokój związany z brexitem, ale tylko 4% firm podejmuje proaktywne działania i wynajmuje dodatkowe przestrzenie magazynowe. Pozostali biernie czekają na rozwój zdarzeń.

Innowacje i nowe technologie w obsłudze logistycznej branży automotive
Przemysł motoryzacyjny jest jednym z najistotniejszych dla polskiej i europejskiej gospodarki. Tworzy miejsca pracy i przyczynia się do wzrostu gospodarczego. Samochody są w dalszym ciągu głównym źródłem przychodów państw.

Przede wszystkim zrozumienie potrzeb klienta
Rohlig Suus Logistics oferuje usługi logistyczno-transportowe zarówno dla koncernów samochodowych jak i dostawców podzespołów oraz komponentów do produkcji aut. Specjalizuje się w kompleksowym zarządzaniu łańcuchem dostaw, od przyjęcia towaru od dostawców zewnętrznych, przez kompletację, realizację zleceń just-in-time, prowadzenie składu celnego, składów konsygnacyjnych, po transport półwyrobów oraz wyrobów gotowych.

GEFCO z nowym kontraktem na logistykę części zamiennych
GEFCO i Mercedes-Benz Polska podpisały umowę na obsługę dystrybucji części zamiennych. Kontrakt obejmuje dostawy części do pojazdów osobowych, dostawczych i ciężarowych z magazynu głównego klienta do dealerów Mercedes-Benz na terenie całego kraju.

Rozwiązania mobilne dla automotive
Firma Getac, będąca producentem laptopów typu rugged, została wybrana przez Grupę BMW na globalnego dostawcę rozwiązań i wzmocnionych urządzeń mobilnych. Sprzęt będzie wykorzystywany w wielu obszarach, takich jak badania i rozwój, produkcja, logistyka magazynowa oraz diagnostyka warsztatowa.

Motor napędowy Grupy Logistycznej Seifert
Logistyka kontraktowa dedykowana branży automotive to motor napędowy Grupy Logistycznej Seifert.

Nowe centrum DB Schenker-Porsche
Porsche Cars Canada wybrał DB Schenker do obsługi nowego Centrum Dystrybucji Części w Mississauga w prowincji Ontario. Centrum DB Schenker-Porsche dołącza do dwóch innych centrów dystrybucji części, które działają w Chinach i Korei. W pierwszym roku ma obsłużyć około 282 tys. zamówień.

Czy koronawirus przedostał się do sieci?
Od początku roku z ust całego świata nie schodzi słowo „koronawirus”. Epidemia szybko rozprzestrzenia się po całym globie i budzi strach wśród jego mieszkańców. Okazuje się, że niebezpieczna choroba zagraża nie tylko ludzkiemu życiu, ale w konsekwencji również kondycji rynku internetowej sprzedaży. Jak to możliwe?

SYSTEMY IT

Cyfryzacja logistyki – trend czy konieczność?
JAK CYFRYZACJA BRANŻY LOGISTYCZNEJ WPŁYNIE NA BIZNES
Rozwój sektora transportu i logistyki ma ogromne znaczenie dla gospodarki. Aby firmy z tej branży mogły zwiększać konkurencyjność swoich produktów i obniżać koszty, muszą wdrażać innowacje. Dmitry Lagun, dyrektor generalny międzynarodowej grupy transportowo-logistycznej AsstrA-Associated Traffic AG, mówi o znaczeniu cyfryzacji usług transportowo-logistycznych, pierwszych rezultatach integracji nowinek oraz o tym, jak dane usprawnienia pomogą biznesowi w przyszłości.

Technologia i sieci handlowe wspierają niemarnowanie żywności
Każdego roku na całym świecie marnuje się jedna trzecia wyprodukowanej żywności. W walkę z tym problemem zaangażowały się dwie organizacje: Polska Federacja Banków Żywności i GS1 Polska.

Tworzymy systemy operacyjne dla każdego
Prowadzenie i efektywne zarządzanie przedsiębiorstwem jest dużym wyzwaniem. Co więcej, jest praktycznie niemożliwe bez automatyzacji i informatyzacji procesów. Wychodząc naprzeciw potrzebom przedsiębiorstw tworzymy aplikacje webowe, które wspierają je w automatyzacji i informatyzacji procesów.

LOGISTYKA TECHNOLOGIA

Iskry pod kontrolą
FIRMA WMU BAVARIA ZAMONTOWAŁA 40 SYSTEMÓW BRAMOWYCH EFAFLEX W KABINACH SPAWALNICZYCH I DLA ZABEZPIECZENIA MASZYN
Co 30 sekund, 24 godz. na dobę, przez siedem dni w tygodniu, w nowej fabryce WMU Bavaria GmbH bramy zabezpieczające maszyny – EFA-SRT®MS firmy Efaflex – otwierają i zamykają się z prędkością do 1,8 m/s. WMU Bavaria GmbH to producent części do karoserii z bawarskiego Niederaichbach, który do 2022 r. chce dostosować swoje standardy do wymagań klientów. Część z nich dotyczy nowoczesnych linii robotów z bramami zabezpieczającymi.

POWIERZCHNIE MAGAZYNOWE

Magazyn to więcej niż ściany i dach
Prologis zarządza 90 milionami metrów kwadratowych powierzchni magazynowej na świecie, co czyni go największym graczem na globalnym rynku nieruchomości. Dzięki skali działania, może oferować swoim partnerom biznesowym usługi wykraczające daleko poza ściany magazynów.

E-commerce motorem napędowym rynku magazynowego
2019 był trzecim, bardzo udanym rokiem z rzędu dla rynku nowoczesnej powierzchni magazynowej w Polsce. Popyt całkowity sięgnął 4 mln m2 i jest drugim pod względem wielkości poziomem popytu na powierzchnie magazynowe i przemysłowe w historii polskiego rynku. Motorem napędowym był e-commerce.

Prawie 10 milionów metrów kwadratowych w Europie
Dla Panattoni Europe, a tym samym dla sektora nieruchomości przemysłowych, rok 2019 r. był bardzo intensywny – popyt na magazyny osiągnął 3,75 mln m2, a zasoby powierzchni powiększyły się o 2,8 mln m2, z czego Panattoni dostarczyło blisko 60% (ponad 1,66 mln m2). Na koniec 2019 r. w budowie było 1,9 mln m2, w tym 877,4 tys. m2 realizowanych przez Panattoni.

Trzecie centrum logistyczne Zalando w Polsce
20 lutego miało miejsce uroczyste otwarcie centrum logistycznego Zalando w Głuchowie pod Łodzią. Jest to już trzeci tego typu obiekt w Polsce wybudowany na potrzeby tej europejskiej platformy modowo-lifestyle’owej, ale pierwszy obsługiwany przez DHL Supply Chain.

PRAWO

Niemiecki a polski system przyznawania punktów karnych
Uczestnicy ruchu drogowego, którzy posiadają uprawnienia do kierowania pojazdami, w momencie naruszenia norm dotyczących zasad tego ruchu muszą liczyć się z ewentualnymi konsekwencjami. Nierzadko nie kończy się jedynie na mandacie i karze finansowej – grzywnie, ale również na dodatkowej sankcji w postaci zatrzymania prawa jazdy lub też uprawnień do kierowania pojazdem/pojazdami.

Prosta spółka akcyjna, czy dobra dla transportu?
W polskim systemie prawnym po raz pierwszy od kilkudziesięciu lat pojawi się nowy rodzaj spółki – prosta spółka akcyjna. Co prawda, termin wejścia w życie przepisów dotyczących prostej spółki akcyjnej prawdopodobnie przesunie się na marzec 2021 r. (co jest konsekwencją odroczenia wprowadzenia elektronicznego postępowania rejestrowego), ale warto by przedsiębiorcy transportowi przyjrzeli się nowej możliwości prowadzenia swojego biznesu.

Polisa OCP. Kupujemy czy ubezpieczamy się?
Przepisy prawa przewozowego zakładają dość szeroką odpowiedzialność przewoźnika. Prowadzenie takiej działalności jednak nie wiąże się tylko z ryzykiem wynikającym z wykonywania przewozów drogowych. Wiąże się z ryzykiem wynikającym z zawierania przez przewoźników kiepskich ubezpieczeń, które w wielu przypadkach nie gwarantują wypłat odszkodowań. Aby polisa OCP chroniła od szkód, które mogą być skutkiem działalności przewoźnika, musi gwarantować ochronę za te szkody. W przeciwnym razie polisa OCP będzie tylko kosztownym i bezużytecznym kawałkiem papieru.

TRANSPORT DROGOWY

Znaczenie map cyfrowych w transporcie i logistyce
Oszacowanie opłacalności frachtu jest najważniejszym czynnikiem, który wpływa na ogólną rentowność firmy transportowej. Dzięki nowoczesnym technologiom mapowym jesteśmy w stanie bardzo precyzyjnie obliczać koszty zlecenia, uwzględniając dziesiątki dynamicznie zmieniających się czynników.

No Limit stawia na zeroemisyjną logistykę w miastach
Branża transportu, spedycji i logistyki, a także usług pocztowych i kurierskich, coraz bardziej otwiera się na elektromobilność. Ostatnio CEVA Logistics ogłosiła rozpoczęcie testów elektrycznych pojazdów ciężarowych w dostawach towarów do centrum Londynu. Trend ten nie omija także Polski. PSPA jako przykład podaje firmę No Limit, która do swojej floty wprowadza całkowicie elektryczne samochody dostawcze. Pojazdy zaprezentowano w Centrum Nowej Mobilności w Warszawie.

TRANSPORT KOLEJOWY

Ekologiczna kolej
Polscy przewoźnicy kolejowi zużywają rocznie 2,6 TWH energii elektrycznej i przypada na nich obecnie ok.1,5% krajowego zużycia energii i emisji CO2. Jest to dobry wskaźnik w porównaniu ze znacznie bardziej emisyjnym transportem drogowym. I to transport kolejowy znajduje się w czołówce tych sektorów gospodarki, w których myśli się już dziś o pilnej potrzebie przetransformowania w kierunku zielonej energii. W promocje i w działania na rzecz innowacyjności i wykorzystania niskoemisyjnych źródeł energii angażuje się coraz więcej instytucji i firm.