TSL Biznes – Lipiec – sierpień 2020

C
[su_button url=”/online/TSLbiznes_2020_07.pdf” wide=”yes” icon=”icon: file-text-o”]Pobierz PDF[/su_button]

LOGISTYKA

Przy współpracy z instytucjami z sektora chemicznego
Operatorem logistycznym, który osiągnął znaczącą pozycję w obsłudze branży chemicznej jest Dachser. Poprzez Dachser Chem-Logistics dostarcza usługi dostosowane do potrzeb klientów. Jak to się odbywa i jakich wymaga umiejętności ‒ mówi dr inż. Grzegorz Lichocik, prezes Dachser w Polsce.

Branża związana z wieloma wyzwaniami
PEKAES świadczy szerokie spektrum usług logistycznych dla branży chemicznej obejmujące transport, dystrybucję drobnicową oraz częściową (krajową i międzynarodową), spedycję całopojazdową, spedycję morską, lotniczą i kolejową, logistykę magazynową, organizację przepraw promowych, usługi celne, jak i specjalistyczną obsługę ładunków niebezpiecznych. O szczegółach mówi Arkadiusz Filipowski, dyrektor handlowy, członek Zarządu Grupy PEKAES.

Specjalizacja: przewozy cysternowe produktów płynnych
Specjalistyczne usługi przewozów płynnych chemikaliów na rynku krajowym i rynkach międzynarodowych realizuje Trans Polonia Group, rozwijając przy tym siatkę połączeń, zwłaszcza w Europie Zachodniej. Dysponuje przedstawicielstwami handlowymi w głównych ośrodkach przemysłowych, blisko klientów i największych centrów logistycznych w Holandii, Niemczech, Francji oraz Hiszpanii.

Wyzwania w logistyce dla branży chemicznej
W ciągu ostatniej dekady przemysł chemiczny notował systematyczny wzrost. Obecnie sektor ten stoi przed nowymi wyzwaniami związanymi z globalną konkurencją i dynamicznymi zmianami oczekiwań klientów. Nowe technologie, zapotrzebowanie na zrównoważony rozwój, bezpieczeństwo oraz wydajność produkcji wywierają wpływ również na operacje logistyczne. 

Ameryka Płn. i Płd. – rynek z różnorodnymi wyzwaniami
Jednym z największych dostawców zintegrowanych usług logistycznych w Ameryce Północnej i Południowej jest DB Schenker. Zatrudnia tam ponad 10 tys. pracowników w 123 lokalizacjach.

Pandemia a działalność logistyczna w Ameryce
Fracht FWO jest operatorem logistycznym, który prowadzi działalność zarówno w Ameryce Północnej jak i Południowej. W Ameryce Północnej są to takie kraje jak USA i Kanada, a w Południowej – Brazylia, Argentyna, Kolumbia i Chile. 

Na całym świecie, także w Ameryce
W każdym kraju, gdzie produkowane jest wino i w każdym, gdzie jest ono spożywane na dużą skalę, biura ma Hillebrand. Swoje oddziały posiada w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Meksyku, Argentynie, Brazylii i Chile. Dzięki temu jest bliżej klientów. O szczegółach mówi Ellina Lolis, wiceprezes zarządu Hillebrand Poland i prezes zarządu Hillebrand Russia. 

Logistyka na miarę potrzeb
Dobry partner logistyczny charakteryzuje się elastycznością działania i zdolnością do wydajnej obsługi dynamicznego wzrostu ilości zamówień. Świetny partner fullfilment jest wyspecjalizowany w danej dziedzinie handlu i oferuje zakres usług dostosowanych do indywidualnych potrzeb swoich klientów. Istotna jest bowiem nie tylko szybkość, ale także skuteczność i precyzja. 

Grupa Seifert Logistics niezmiennie koncentruje się na rozwoju
Grupa Seifert Logistics (SLG) zamknęła rok obrotowy 2019 na poziomie 210 mln euro i pozostaje na drodze wzrostu w tym trudnym obecnie otoczeniu rynkowym. Rozwój sprzedaży i trwały wzrost grupy kapitałowej wskazuje na jej stabilną sytuację dochodową.

LOGISTYKA – TECHNOLOGIA

Brama, która nie otworzy się przed każdym
Firma DMG MORI AKTIENGESELLSCHAFT jest jednym z wiodących, międzynarodowych producentów obrabiarek, który ma obroty przekraczające 2,6 mld euro. Wraz z DMG MORI COMPANY LIMITED – jako Global One Company – osiąga ponad 3,8 mld euro obrotów. Sukces gwarantuje 12 tys. pracowników, dostawcy i wiarygodni partnerzy. Jednym z nich jest Efaflex, który od lat dostarcza bramy szybkobieżne do systemów logistycznych zakładu w Seebach w Turyngii.

Warunki eksportu do sieci sklepów DIY w czasach pandemii
Asortyment przyjazny sprzedaży online, większa elastyczność, umiejętność szybkiego reagowania, mniejsze zamówienia, możliwości tymczasowego zmagazynowania towaru, dywersyfikacja źródeł zaopatrzenia i dostęp do tzw. okna czasowego przy dostawie – do takich warunków muszą w wyniku pandemii dostosować się polscy producenci zaopatrujący sieci sklepów typu „dom i ogród” za granicą.

SYSTEMY IT

Automatyzacja procesów biznesowych przegląd praktycznych zastosowań
Wyobraźmy sobie firmę, w której proces składania i akceptacji wniosków urlopowych odbywa się manualnie. Pracownik najpierw pisze maila do działu HR z prośbą o przesłanie odpowiedniego formularza, następnie go drukuje, wypełnia, podpisuje i zdobywa parafkę przełożonego. W dalszej kolejności zanosi wniosek urlopowy do działu kadr, gdzie jest on procesowany aż do uzyskania decyzji. A teraz przypuśćmy, że w obliczu sytuacji kryzysowej większość pracowników zostaje zmuszona nagle przejść na zdalny tryb pracy. Jak ma sobie z taką zmianą poradzić przedsiębiorstwo, w którym silosy informacyjne, osobiste załatwianie spraw i biurka tonące w papierach to codzienność?

FINANSOWANIE

Nieunikniona automatyzacja w branży transportowej
Pandemia skłoniła wiele firm do przejścia na elektroniczny obieg dokumentów, do zainwestowania w oprogramowanie pozwalające optymalizować procesy logistyczne. Przedsiębiorcy zmobilizowani sytuacją gospodarczą szukali ratunku w nowych technologiach.

Recesja na rynku leasingu
Związek Polskiego Leasingu przedstawił wyniki branży leasingowej w pierwszej połowie 2020 r. W omawianym czasie firmy leasingowe udzieliły łącznego finansowania na poziomie 29,8 mld zł, przy dynamice rynku –24% r/r.

TRANSPORT DROGOWY

Oszczędzamy na paliwie. Sprawdź najnowsze rozwiązania w Volvo FH
Silnik z większym momentem obrotowym, udoskonalona skrzynia biegów i inteligentny tempomat sprawiają, że Volvo FH z I-Save pozwala – jak zapewnia producent – obniżyć koszty paliwa o 7%. Tymczasem klienci mówią o oszczędnościach rzędu 15-20%.

PRAWO

Przyjęcie i wydanie towaru na gruncie konwencji CMR
Według art. 17 ust. 1 konwencji CMR ‒ Przewoźnik odpowiada za całkowite lub częściowe zaginięcie towaru lub za jego uszkodzenie, które nastąpiło w czasie między przyjęciem towaru a jego wydaniem, (…). Podobnie stanowią krajowe przepisy prawa przewozowego. Można zatem uznać, że przewoźnik ponosi odpowiedzialność za wszelkie szkody, które nastąpiły od momentu przyjęcia towaru od nadawcy, aż do momentu wydania odbiorcy. Powyższe wskazuje, że czynności załadunkowe i rozładunkowe są poza jego odpowiedzialnością prawną.

Zmiany w czasie pracy kierowcy – ważne i „mniej ważne”
Od 20 sierpnia 2020 zaczną obowiązywać unijne zmiany w Rozporządzeniu 561/2006 (czas jazdy, przerw i odpoczynków) oraz w zasadach używania tachografów. Zmiany nie są rewolucyjne, ale aby w sposób zrozumiały przedstawić je kierowcom, spedytorom i osobom rozliczającym czas pracy podzieliliśmy firmy na grupy, które mniej lub bardziej muszą skorygować swoje dotychczasowe planowanie tras.

Naciski osi oraz zezwolenia na przejazd pojazdem nienormatywnym – nowe zasady
Wielkimi krokami zbliżają się zmiany w ustawie o drogach publicznych, których obowiązek wdrożenia wynika z przegrania przez Polskę sporu z Komisją Europejską w sprawie dopuszczenia pojazdów z naciskiem pojedynczej osi napędowej wynoszącym 11,5 tony.

WYDARZENIA

Będzie się działo
Już niebawem Volvo Trucks, wraz ze swoimi klientami, będzie świętować ogólnopolską premierę nowej gamy pojazdów Volvo FH, Volvo FH16, Volvo FM oraz Volvo FMX.

 

 

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C