Obsługa transportów do Rosji z przeładunkiem – jak to zrobić?

utworzone przez | Maj 25, 2017 | TSL Biznes poleca | 0 komentarzy

Go Logis, polska firma spedycyjna o zasięgu międzynarodowym, specjalizuje się w organizacji transportów na rynki wschodnie, w tym do Rosji. Dla dużego rosyjskiego brokera i pośrednika handlowego firma organizuje transporty ładunków konsolidowanych. Są to części do rolet okiennych i markiz tarasowych, które Go Logics odbiera z fabryk w Europie i Turcji, przeładowuje w Polsce i przewozi bezpośrednio do magazynu w Rosji. W maju zrealizowany został kolejny transport.

Go Logis przewozi do Rosji części wykorzystywane do złożenia różnego rodzaju rolet okiennych, markiz tarasowych i ogrodowych oraz moskitier. Najczęściej są to długie i wąskie elementy, takie jak bele materiałów o długości 6-8 metrów i niestandardowe palety, na przykład o wymiarach 140×120 cm. Go Logis odpowiada za odbiór towaru od producentów z 8 krajów europejskich – Anglii, Finlandii, Holandii, Czech, Szwecji, Włoch, Niemiec i Polski oraz Turcji, które przewożone są ciężarówkami do magazynu w Pruszkowie. Tutaj przesyłki są konsolidowane, przeładowywane do jednego samochodu i przewożone bezpośrednio do magazynu pod Moskwą.

Organizacja transportu rozpoczyna się od kontaktu Go Logis z każdym z producentów i ustalenia dat odbioru gotowych artykułów z fabryk. Na tym etapie kluczowe znaczenie ma sprawdzenie dokładnego rozmiaru i wagi pojedynczych przesyłek. W zależności od ich wielkości Go Logis dobiera odpowiedni pojazd, który przewiezie towar z fabryki do magazynu w Polsce.

– Nie organizujemy transportu standardowych europalet, dlatego kluczowe znaczenie ma dla nas dokładne sprawdzenie rozmiarów i wagi przesyłek. W ten sposób możemy dopasować do towaru mniejsze auta, na przykład o długości 4, 5 czy 6 metrów, co ma duże znaczenie i znacznie obniża koszty transportu w przypadku wyboru linii drobnicowej. Zamawianie standardowych naczep o długości 13,6 metrów dla każdej przesyłki jest całkowicie nieopłacalne w przypadku przewozu kilku paczek. Dodatkowo, gdybyśmy wcześniej nie ustalili tych szczegółów, mogłoby się okazać, że nadawca nie będzie mógł załadować towaru do podstawionego przez nas auta, bo na przykład nie ma ono wystarczającej długości, ładowności lub nie ma możliwości załadunku bokiem – mówi Karolina Stelmaszuk, specjalista obsługi klienta Go Logis, odpowiadająca za organizację transportów do Europy i Rosji.

Kolejnym etapem i dużą operacją jest zaplanowanie załadunku skonsolidowanego towaru w magazynie w Pruszkowie. Z Europy i Turcji do Polski towar jest przywożony różnymi samochodami, ale już do Rosji może być przetransportowany tylko jednym autem. Przesyłki muszą się więc nie tylko zmieścić na jednej naczepie, ale być także prawidłowo ułożone, aby nie uszkodziły się w czasie transportu.

Wśród przetransportowanych towarów były gotowe markizy tarasowe o długości ponad 7 metrów i szerokości blisko 2 metrów. Zgodnie z zaleceniem klienta, Go Logis musiało zorganizować transport tak, aby mogły być przewiezione w całości, bez demontażu. W tym przypadku kluczowe znaczenie miała minimalizacja kosztów transportu markiz z fabryki do magazynu w Pruszkowie poprzez znalezienie mniejszego auta do transportu nietypowej przesyłki linią drobnicową. Istotne było również odpowiednie zabezpieczenie towaru w czasie załadunku do Rosji. Zarówno markizy jak i inne towary musiały być ułożone w taki sposób, aby nie uległy uszkodzeniu podczas transportu.

Go Logis odpowiada także za odprawę celną towaru w Polsce, czyli prawidłowe przygotowanie dokumentów, deklaracji eksportowych, karnetu TIR i listów przewozowych.Czas realizacji jednego zlecenia, od momentu zgłoszenia odbioru towarów z fabryk do dostarczenia ładunku do magazynu w Moskwie, średnio wynosi od kilku do kilkunastu dni.

– Przeładunek i konsolidacja ładunków przekładają się na wymierne korzyści dla naszego rosyjskiego klienta. Transport za pomocą jednego a nie kilku samochodów i dostawa całego zamówionego towaru w jedno miejsce i w tym samym czasie, znacznie obniża koszty transportu i przyspiesza czas realizacji zamówień, które musi zrealizować nasz klient. Przekazanie jednemu spedytorowi organizacji całego procesu na pewno jest dużym udogodnieniem – podsumowuje Karolina Stelmaszuk

Najnowszy numer

TSL Biznes 06/2017

działa kurwa czy nie??!!