Skrócony czas realizacji zamówień w obszarze e-commerce

utworzone przez | Lis 14, 2017 | newsy | 0 komentarzy

LPP oficjalnie uruchomiło nowe Centrum Dystrybucyjne w Strykowie, które znacząco przyspieszy realizację zleceń w obszarze sprzedaży internetowej. Operatorem placówki będzie firma Arvato. Równolegle LPP zainaugurowało pracę podobnego centrum niedaleko Moskwy. Obie inwestycje wpisują się w strategię dalszego dynamicznego rozwoju segmentu e-commerce LPP w nadchodzących latach. Firma planuje uruchomienie kolejnych placówek tego typu, ponieważ zakłada wzrost w obszarze sprzedaży internetowej o 100% zarówno w 2017 roku, jak również w roku 2018, kiedy sklepy internetowe mają być dostępne łącznie na 16 rynkach.

Nowe Centrum Dystrybucyjne dedykowane LPP jest zlokalizowane w SEGRO Logistics Park Stryków pod Łodzią. Dysponuje powierzchnią 30 tysięcy metrów kwadratowych z możliwością podwojenia tej powierzchni do łącznej 60 tys. m2 w ciągu najbliższych 3 lat. Jego uruchomienie pozwoli, w trakcie pierwszego roku działania, na stworzenie 500 nowych miejsc pracy. W magazynie będą realizowane wysyłki zarówno na teren Polski, jak i za granicę (do Niemiec, Czech, Słowacji, Rumunii, Węgier, krajów bałtyckich, a także na rynek brytyjski). Nowe Centrum Dystrybucyjne będzie odpowiedzialne za obsługę e-commerce marek: Reserved, Mohito, House oraz Sinsay, co daje wolumen kilkunastu milionów wysyłanych sztuk produktów rocznie. Ze względu na dogodną lokalizację w Centralnej Polsce, na przecięciu głównych autostrad, znacząco skróci się czas realizacji zamówień internetowych – deklaruje Jacek Kujawa, wiceprezes LPP odpowiedzialny m.in. za logistykę i działania e-commerce w tej spółce. Za obsługę logistyczną Centrum będzie odpowiadało Arvato SCM Solutions w Polsce, które zajmie się między innymi: magazynowaniem, kompletacją i pakowaniem, wysyłką kurierską, obsługą zwrotów i reklamacji oraz usługami specjalistycznymi (przepakowywaniem, etykietowaniem, wymianą folii, kontrolą jakościową) takiego asortymentu jak: odzież, obuwie, torebki oraz akcesoria. Współpraca z doświadczonym międzynarodowym partnerem zagwarantuje LPP dostęp do wartościowej wiedzy eksperckiej z obszaru logistyki e-commerce.

Cieszymy się, że w zaledwie kilka miesięcy udało nam się uruchomić nową lokalizację dedykowaną obsłudze e-commerce dla klienta LPP – największej firmy odzieżowej w Polsce. Zależy nam, by spółka mogła zachować najwyższe standardy jakości obsługi klientów w zakresie sprzedaży internetowej, zwłaszcza biorąc pod uwagę plany jej dalszego dynamicznego rozwoju. Jesteśmy przekonani, że nasza współpraca będzie satysfakcjonująca dla obu stron i że dzięki naszemu zaangażowaniu, obsługa zamówień przez Internet będzie sprawna i spełni wysokie wymagania klienta – komentuje Lidia Ratajczak-Kluck, Dyrektor Arvato SCM Solutions w Polsce, Członek Zarządu Arvato Polska.

Równolegle, w tym tygodniu, LPP uruchomiło nowe Centrum Dystrybucyjne w Rosji. Placówka, o powierzchni 7 tysięcy metrów kwadratowych, będzie odpowiedzialna za obsługę zamówień z obszaru sprzedaży internetowej w Europie Wschodniej. Plany LPP na kolejne lata zakładają wybudowanie od dwóch do czterech nowych Centrów w zagranicznych lokalizacjach. Pierwszym z nich ma być magazyn w Anglii, który będzie odpowiedzialny za dystrybucję produktów w Wielkiej Brytanii. Kolejny ma powstać w Europie Południowej, wśród rozpatrywanych lokalizacji są między innymi Węgry i Rumunia, jednak ostateczna decyzja inwestycyjna nie została jeszcze podjęta. W nadchodzących latach chcemy dynamicznie rozwijać segment sprzedaży internetowej. Otwarcie dwóch nowych Centrów Dystrybucyjnych w Polsce i Rosji stanowi dalszy etap realizacji strategii. Naszym długofalowym celem jest stworzenie sieci magazynów, które umożliwią nam realizację dostaw do klientów w ciągu 24 godzin – podkreśla Jacek Kujawa. Firma planuje uruchomienie kolejnych placówek tego typu, ponieważ zakłada wzrost w obszarze sprzedaży internetowej o 100% zarówno w 2017 roku, jak również w roku 2018, kiedy sklepy internetowe mają być dostępne łącznie na 16 rynkach.

Rozwój sprzedaży internetowej zajmuje bardzo istotną pozycję w naszej strategii biznesowej. Internet daje niemal nieograniczone możliwości i jesteśmy przekonani, że nasze rosnące zaangażowanie w dynamicznie rozwijającym się obszarze e-commerce zapewni nam wiele korzyści. Przychody ze sprzedaży internetowej od stycznia do października br. wyniosły prawie ćwierć miliarda złotych i były ponad dwukrotnie wyższe licząc rok do roku. Zależy nam na tym, żeby klienci otrzymywali zamówione ubrania jak najszybciej, dlatego zdecydowaliśmy się na dynamiczny rozwój sieci Centrów Dystrybucyjnych w kolejnych latach – dodaje Jacek Kujawa. W tym momencie LPP posiada 46 sklepów różnych brandów w 10 krajach. W roku 2018 firma chce rozpocząć sprzedaż internetową w 4 kolejnych krajach: Bułgarii, Chorwacji, Serbii i Słowenii.

Najnowszy numer

TSL Biznes 11/2017

NEWSLETTER

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera!

Reklamy

działa kurwa czy nie??!!