Operator pocztowy leasinguje ponad tysiąc samochodów dostawczych. To efekt zawartych właśnie umów z ING Lease na samochody do 3,5 t marki Peugeot oraz z PKO Leasing S.A. na samochody o ładowności 8 t marki Iveco.

 

 

 

Nowe auta zapewnią sprawny transport przesyłek kurierskich, obsługę klientów biznesowych, głównie e-sklepów oraz zapewnią połączenia logistyczne placówek pocztowych z sortowniami.

Na podstawie umowy z firmą ING Lease Poczta wprowadzi 1028 samochodów do 3,5 t w dwóch transzach. Połowa z nich zostanie dostarczona do końca roku, druga część w pierwszym kwartale 2021. Zamówione samochody marki Peugeot mają ładowność od 0,5 t do 1,7 t, co wystarczy do wykonywania różnorodnych zadań transportowych.

– Rozwój logistyki jest kluczowy dla działalności biznesowej Poczty Polskiej. Szczególnie teraz, kiedy przygotowujemy się do piku przedświątecznego, ważne jest dla nas zapewnienie sprawnego transportu do obsługi przesyłek dynamicznie rosnącego ryku e-commerce – mówi Tomasz Zdzikot, prezes Zarządu Poczty Polskiej.

Ponadto do końca roku PKO Leasing S.A., dostarczy Poczcie 18 samochodów ciężarowych marki Iveco o ładowności do 8 t, pozostałe 25 ciężarówek dołączy do floty pocztowej w I kwartale 2021 roku. Zamówione samochody będą miały nadwozie typu furgon, wyposażone w windy załadunkowe o nośności do 4,5 t oraz do 8 ton.

– Modernizacja floty jest odpowiedzią poczty na stały trend wzrostu liczby paczek. Nowoczesne auta to nie tylko większa efektywność transportu, czy optymalizacja kosztów, ale także wygoda dla użytkujących je kierowców – dodaje Andrzej Bodziony, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.

Umowy z dostawcami leasingowanych samochodów są wynikiem przeprowadzonego przez spółkę postępowania przetargowego.

Poczta Polska użytkuje ponad 5000 samochodów dostawczych różnego typu, w tym 20 elektrycznych. Dysponuje siecią 7,6 tys. placówek pocztowych, przewozi rocznie ok. 1,7 mld przesyłek.