CEVA Logistics Italia i Emmelibri, dystrybutor książek i innych wydawnictw, przedłużyli umowę na dostawę usług logistycznych o kolejne 12 lat.

 

Firmy powołały też spółkę joint venture C&M Book Logistics, której celem będzie wdrożenie innowacji w centrum dystrybucji książek City of Books. Dwuletni program inwestycyjny warty 40 mln EUR zmieni ten obiekt w jeden z najnowocześniejszych i zautomatyzowanych magazynów tego typu w Europie.

Współpraca między CEVA Logistics a Emmelibri (Grupa Messaggerie) rozpoczęła się w latach 90., a od 2013 roku CEVA zarządza centrum dystrybucji City of Books w Stradella w Pavii, gdzie magazynowane są książki i inne produkty dystrybuowane przez Messaggerie Libri. W czerwcu tego roku firmy podpisały list intencyjny w sprawie utworzenia spółki joint venture i przedłużenia dotychczasowej współpracy.

Obecnie Emmelibri jest najważniejszym, niezależnym dystrybutorem książek i innych wydawnictw we Włoszech, obecnym na rynku od ponad 100 lat. CEVA i Emmelibri rozpoczynają teraz realizację długoterminowego projektu, w efekcie którego powstanie jeden z najnowocześniejszych oraz najbardziej innowacyjnych magazynów logistycznych w Europie.

 

Innowacje i nowe możliwości

Za wdrożenie nowego projektu ma odpowiadać utworzona właśnie firma C&M Book Logistics, której równorzędnymi partnerami są CEVA Logistics Italia (należąca do Grupy CMA CGM) oraz Emmelibri (firma w 100% kontrolowana przez Messaggerie Italiane). Prezesem zarządu i dyrektorem generalnym nowej spółki będzie Christophe Boustouller, dyrektor generalny CEVA Logistics Italia, natomiast stanowisko wiceprezesa obejmie Renato Salvetti, dyrektor generalny Messaggerie Libri.

 

40 mln EUR na automatyzację

Spółka C&M Book Logistics będzie odpowiadać za zarządzanie centrum dystrybucji City of Books oraz nadzorować dwuletnią inwestycję, która ma przekształcić ten magazyn na w pełni zautomatyzowany obiekt. Dzięki 40 mln EUR w magazynie o powierzchni 80 tys. mkw. zostanie wdrożony jeden z najnowocześniejszych w Europie systemów automatyzacji. Prace będą prowadzone przez blisko dwa lata, a uruchomienie operacyjne zaplanowano na początek 2023 roku.