Według corocznego raportu nt. polskiego rynku sprzedaży elektronicznej, „E-commerce w Polsce 2018”, firmy analitycznej Gemius, najczęściej wybieraną formą logistyki zakupionego w sieci towaru jest przesyłka kurierska (75 proc. wskazań), natomiast najpopularniejsza firma kurierska to DPD Polska, którą preferuje 26 proc. internautów (3 p.p. więcej niż rok temu).

Badanie firmy Gemius było realizowane od 30 marca do 24 kwietnia br. na grupie 1500 internautów w wieku 15 lat i więcej. Miało na celu poznanie postaw, zwyczajów i motywacji związanych z kupowaniem online.

Według raportu „E-commerce w Polsce 2018”, już 56 proc. internautów zrealizowało zakupy online, a 23 proc. ma doświadczenia z zakupami zagranicznymi. Ankietowani w dalszym ciągu najczęściej korzystają z bezpośredniej dostawy do domu lub miejsca pracy za pośrednictwem kuriera, co wskazało trzy czwarte z nich. Najpopularniejszą firmą kurierską okazał się KEP, DPD Polska – 26 proc.

„Badania Gemiusa, podobnie jak przeprowadzone przez DPDgroup Barometr E-shopper, pokazują tendencje naszego rynku e-commerce. Handel online staje się coraz popularniejszy, a swój udział zwiększają także zakupy zagraniczne. Produkty dostarczane są najczęściej za pośrednictwem kurierów. Warto zwrócić również uwagę na coraz częstsze korzystanie ze smartfonów podczas e-zakupów” – mówi Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska.

Cieszy nas pozycja najpopularniejszego kuriera w e-commerce. Jest to zasługa naszego otwarcia na preferencje klientów i konsumentów oraz proponowania im produktów ułatwiających proces zakupów online. Logistyka przesyłki jest co najmniej tak samo ważna, jak doświadczenia w trakcie dokonywania transakcji na stronie e-sklepu. Internauci chętnie korzystają z rozwiązań, takich jak Predict, sieć Pickup czy płatności kartą u kuriera” – dodaje Rafał Nawłoka.