Firma Mitsubishi Forklift Trucks ogłosiła premierę najnowszej serii wózków elektrycznych: EDiA EM. Powstały one na fundamencie serii 80-woltowych modeli EDiA EX. Do nowej rodziny należą 48-woltowe wózki elektryczne o udźwigu od 1,4 do 2,0 t. Te funkcjonalne pojazdy oferują łatwość manewrowania, moc (osiągi) i niezawodność na poziomie, jakiego oczekuje się od wózka widłowego marki Mitsubishi. Krótko mówiąc — stanowią realną alternatywę dla tradycyjnych wózków z silnikami spalinowymi.

W harmonii z operatorem

Oprogramowanie wózka EDiA EM analizuje dane o faktycznym użytkowaniu pojazdu i automatycznie modyfikuje parametry jego działania tak, by praca przebiegała bezpiecznie i efektywnie. Dla operatora oznacza to, że niezależnie od masy ładunku może spodziewać się takich samych, przewidywalnych reakcji pojazdu.

Każdy z modeli wyposażony jest w układ napędu Mitsubishi SDS (Sensitive Drive System). Automatycznie zwiększa on płynność ruszania i zatrzymywania pojazdu, poprawia zwinność i dopasowuje charakterystykę napędu do szybkości ruchu stopy operatora.

Ponadto wózki EDiA EM są standardowo wyposażone w układ ICS (Intelligent Cornering System). Wykrywa on kąt skrętu i automatycznie redukuje prędkość na wczesnym etapie manewru, zapewniając stabilność i dokładność pokonywania zakrętów.

Wózki EDiA EM są zwinne dzięki osi kierowanej o kącie skrętu >100º i zastosowaniu dwóch silników napędowych. Rozwiązanie takie umożliwia płynne skręcanie w miejscu — bez początkowego „pchnięcia” opon, które przyspieszałoby ich zużycie.

Widoczność

Niska konstrukcja z przeciwwagą zapewnia dobrą widoczność do tyłu, natomiast z przodu wózka operator może bez przeszkód obserwować końcówki wideł dzięki pomysłowym zmianom w projekcie pojazdu, na przykład takim, jak wąska, niskoprofilowa przegroda czołowa z deską rozdzielczą i mała, lekko działająca kierownica. Na stanowisku operatora, które daje się regulować, nic nie zasłania widoku do przodu.

Ponadto widoczność udało się poprawić poprzez zastosowanie potrójnego masztu. Przewody elastyczne na maszcie EDiA EM poprowadzone są w ciasno spiętych wiązkach, by operator miał jak najszersze pole widzenia.

Dla operatora

Gdy jest dużo pracy do wykonania, liczy się każda sekunda. Dlatego 3-kołowy model z serii EDiA EM można zamówić z 360-stopniowym układem kierowniczym — znanym z popularnych wózków Mitsubishi wysokiego składowania — który umożliwia płynne odwrócenie kierunku jazdy bez zatrzymywania się.

Takie rozwiązanie nie tylko przyspiesza zawracanie i pracę w ciasnych miejscach, lecz także może istotnie zmniejszyć działającą na ładunek siłę odśrodkową, która mogłaby spowodować upadek niestabilnych przedmiotów przewożonych na wózku.

Wózek z serii EDiA EM nieustannie czuwa nad bezpieczeństwem dzięki takim rozwiązaniom, jak nowoczesny układ kontroli pokonywania łuków i system Passive Sway Control minimalizujący kołysanie się wózka z podniesionym ładunkiem.