Girteka Logistics rozszerza europejską sieć intermodalną

C

10-03-2020


Girteka Logistics chce zmniejszać swój ślad węglowy poprzez rozbudowę sieci intermodalnej. Dlatego inwestuje w kolejowy transport towarowy w ramach zaangażowania na rzecz zrównoważonego rozwoju.

Włączając kolej i promy do procesu transportu, firma znacznie zmniejsza emisję CO2. Szacuje się, że transport kolejowy towarów obniża emisje gazów cieplarnianych nawet o 75%. W 2019 r. korzystając z transportu intermodalnego, Girteka Logistics obniżyła emisję CO2 o 2500 t.

Zwiększamy nasze inwestycje w innowacyjne technologie i zrównoważony rozwój, ponieważ widzimy, że jest to przyszłość branży transportowej. Przewożenie ładunków w sposób przyjazny dla środowiska jest równie ważne dla nas, naszych klientów i naszej społeczności – mówi Larisa Senkevičienė, szefowa działu usług intermodalnych w Girteka Logistics.

Firma postrzega transport kolejowy jako integralną część długoterminowej strategii. Jest to jeden z najbardziej przyjaznych dla środowiska sposobów transportu ładunków na duże odległości.

Intermodalne usługi kolejowe stanowią przyjazne dla środowiska rozwiązanie dla dalekobieżnych transferów FTL. W porównaniu do transportu drogowego usługi intermodalne wymagają połowy ciężarówek i zasobów ludzkich. Ten rodzaj transportu optymalizuje również ruch drogowy i poprawia bezpieczeństwo.

Girteka Logistics korzysta już z kilku linii intermodalnych do transportu towarów między Włochami a Niemcami, Wielką Brytanią i Hiszpanią, Francja – Polska oraz Hiszpania – Benelux, Niemcy, Wielka Brytania, Polska. Każdego tygodnia linie te przewożą około 250 pełnych ładunków ciężarówek.

Stawiamy sobie ambitne cele. Rozszerzenie naszej mapy intermodalnej jest jednym z kroków, które podejmujemy w celu ograniczenia emisji gazów cieplarnianych – mówi Larisa Senkevičienė. Wiemy, że podnosimy poprzeczkę dla całej branży transportowej i nie planujemy przestać.

Girteka Logistics korzysta z ośmiu intermodalnych linii kolejowych i promowych, ale pracuje nad rozszerzeniem sieci i zmniejszeniem śladu węglowego co najmniej czterokrotnie w porównaniu z wynikami z 2019 r.

 

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C