DPD Polska kolejny raz była partnerem logistycznym VII Festiwalu i Konkursu E(x)plory 2018. Podobnie, jak w poprzednich dwóch edycjach tego wydarzenia, lider polskiego rynku kurierskiego ufundował nagrody specjalne dla młodych naukowców. Laureatami specjalnymi zostali Jakub Zyngier i Maciej Kowalski za projekt systemu bezpiecznej kąpieli dla seniorów oraz Jan Paczkowski za BrailleView – czytnik skali szarości dla niewidomych. Finał konkursu był częścią największego święta młodych pasjonatów nauki i innowacji w Polsce – Gdynia E(x)plory Week i odbył się w dniach 24-26 października w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym Gdynia.

Konkurs Naukowy E(x)plory jest największym w Polsce wydarzeniem, które pozwala młodym naukowcom w wieku 13-20 lat zaprezentować swoje projekty, ale także poszerzać wiedzę i wymieniać się doświadczeniami z innymi młodymi naukowcami oraz powalczyć o zagraniczne staże naukowe. W tym roku autorzy 120 najlepszych projektów zaprezentowali je podczas Regionalnych Festiwali Naukowych E(x)plory, które odbyły się w Szczecinie, Wrocławiu, Bydgoszczy i Podzamczu k/Kielc. W gdyńskim finale udział wzięło 35 projektów. Laureatów wybrało jury złożone z 19 autorytetów z różnych dziedzin reprezentujących uznane instytucje naukowe i najbardziej innowacyjne firmy.

– ,,Z pełnym przekonaniem bierzemy udział w programie E(x)plory jako partner logistyczny, gdyż odzwierciedla on w pełni priorytety DPDgroup zawarte w podejściu Driving Change. Innowacyjna przedsiębiorczość młodych naukowców i konstruktorów często wyraża się w interdyscyplinarnych projektach służących środowisku, zielonej energetyce, czy utylizacji odpadów. Wiele z nich rozwija autonomiczne rozwiązania komunikacyjne lub znajduje zastosowanie na rzecz społeczności” – mówi prezes Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska.

 ,,Nagrodzone przez nas projekty odpowiadają naszej wrażliwości społecznej. Zmiany demograficzne w polskim społeczeństwie sprawiają, że z coraz większą troską myślimy o osobach starszych i zmagających się z niepełnosprawnościami, którym nie zawsze jesteśmy w stanie zapewnić opiekę 24 godziny na dobę. To ogromna przestrzeń dla innowacji” dodaje Małgorzata Maj, rzeczniczka prasowa DPD Polska.