DB Schenker oraz Fuso, marka Daimler Trucks, rozszerzają partnerstwo w dziedzinie elektromobilności. W nadchodzących miesiącach DB Schenker rozpocznie eksploatację kolejnych 36 eCanterów w jedenastu krajach Europy.

 

Już od 2018 roku DB Schenker używa jednego z FUSO eCanterów w Berlinie do transportu przesyłek drobnicowych w śródmieściu. Kolejne pojazdy jeżdżą od roku 2019 w Paryżu, Frankfurcie i w aglomeracji Stuttgarckiej.

Fuso produkuje obecnie 36 nowych pojazdów dla DB Schenker w swoim europejskim zakładzie w Tramagal, w Portugalii. W ciągu najbliższych tygodni zostaną one wyposażone w zabudowy skrzyniowe wykonane przez różnych producentów zabudów, idealne do przewozu ładunków drobnicowych. Zabudowy na rynek niemiecki wykona na przykład firma Spier ze Steinheim, znana już z dobrej współpracy z Fuso. Przekazywanie eCanterów firmie DB Schenker rozpocznie się jeszcze przed końcem roku w różnych lokalizacjach tej firmy logistycznej.

DB Schenker będzie eksploatował tę w pełni elektryczną lekką ciężarówkę o mocy 129 kW i ładowności do 3,2 ton m.in. w Oslo, Kopenhadze, Madrycie, Salzburgu, Wiedniu, Hamburgu, Rzymie i Mediolanie. Tym samym Fuso eCanter świętuje swoje wejście na rynki Finlandii, Austrii, Hiszpanii i Włoch. Co najmniej 100-kilometrowy zasięg tego pojazdu o masie całkowitej 7,49 tony zaspokaja potrzeby DB Schenker w miejskim transporcie dystrybucyjnym. Pojazdy można ładować w nocy, za pomocą ładowarek na prąd zmienny lub stały, w zależności od dostępności. Szybka ładowarka umożliwia skrócenie czasu ładowania pojazdu do ok. półtorej godziny.

Dzięki wzmocnieniu partnerskiej współpracy DB Schenker stanie się największym klientem Fuso z flotą samochodów elektrycznych, będzie eksploatował codziennie 41 eCanterów. Dotychczasowe doświadczenia z FUSO eCanterem są pozytywne. Kierowcy chwalą elastyczność i dynamikę napędu elektrycznego oraz ciszę w kabinie. Według DB Schenker FUSO eCanter w ciągu ostatnich dwóch lat dowiódł swej niezawodności podczas eksploatacji w warunkach rzeczywistych i jako ekologiczny środek transportu stanowi istotny element firmowej floty samochodów ciężarowych. Kolejnym samochodem ciężarowym z oferty Daimler Truck, podążającym drogą do transportu o neutralnym bilansie emisji dwutlenku węgla, jest Mercedes-Benz eActros, eksploatowany przez DB Schenker w Lipsku w ramach tak zwanej „floty innowacyjnej”.

Fuso wprowadziło eCantera na rynek w 2017 r. Od tego czasu eCanter trafił do wielu klientów w Europie, Japonii i Stanach Zjednoczonych. Wraz z 36 pojazdami dla DB Schenker, liczba eCanterów eksploatowanych codziennie przez klientów w 14 krajach wzrośnie do ponad dwustu. Globalna flota ciężarówek FUSO eCanter pokonała już łącznie ponad 2,5 miliona przejechanych bezemisyjnie kilometrów.

Obecnie inżynierowie Daimler Truck wraz z klientami zbierają dane i opinie na temat codziennego użytkowania pojazdu, profili tras i charakterystyki ładowania. Są one stale wykorzystywane w bieżącym rozwoju następnej generacji eCantera. Rozpoczęcie produkcji seryjnej eCantera następnej generacji, udoskonalonego konstrukcyjnie, o wydłużonym zasięgu przewiduje się jeszcze w pierwszej połowie nadchodzącej dekady.