Dachser ponownie zwiększa możliwości przewozowe w szczycie sezonu. Dostawca usług logistycznych po raz kolejny uruchomił własne połączenia czarterowe między Azją a Europą.

 

 

Od połowy października na trasie Frankfurt-Shanghai-Frankfurt będzie latał jeden dodatkowy frachtowiec B747 tygodniowo. Skorzystają na tym również polskie przedsiębiorstwa.

 

Gotowi na szczyt

Sytuacja w sektorze produkcyjnym się poprawia: Chiny, które są dla Polski drugim największym partnerem handlowym, wróciły na ścieżkę wzrostu. Tym samym popyt na fracht lotniczy rośnie z miesiąca na miesiąc. Jednak ze względu na zmniejszoną liczbę połączeń pasażerskich, dostępnej przestrzeni ładunkowej wciąż brakuje. W tej sytuacji zespół Dachser Air & Sea Logistics spodziewa się intensywnego szczytu sezonu w czwartym kwartale br. z dużym zapotrzebowaniem na zwiększone zdolności przewozowe.

– Zakładamy, że szczyt sezonu we frachcie lotniczym będzie koncentrował się na produktach z Azji, zwłaszcza z Chin i Hongkongu – mówi Timo Stroh, dyrektor globalnego frachtu lotniczego w Dachserze. – Spodziewamy się, że największy wzrost popytu nastąpi od połowy października do grudnia, zwłaszcza w Azji, gdzie przemysł ponownie nabiera tempa.

Aby sprostać rynkowemu zapotrzebowaniu, tej jesieni Dachser ponownie oferuje własne, dedykowane połączenia cargo. Od połowy października Boeing 747-400 raz w tygodniu będzie między Frankfurtem a Szanghajem. Firma obsługuje dystrybucję w całej Europie za pośrednictwem Frankfurt Gateway i własnej, ogólnoeuropejskiej sieci drogowej.

 

Produkt na obecny czas

Dachser Air & Sea Logistics już po raz trzeci realizuje ten projekt. Stałe terminy tranzytu sprawiają, że usługa jest niezawodna i umożliwia klientom planowanie z wyprzedzeniem. Łącząc sieci logistyki drogowej, lotniczej i morskiej, Dachser jest w stanie szybko reagować na zmieniające się sytuacje na trasach w Europie i przyspieszyć procesy odbioru i dostawy.

Jak podsumowuje Robert Pastryk, dyrektor generalny Dachser Air & Sea Logistics Polska:

– Dzięki elastyczności globalnej sieci jesteśmy dobrze przygotowani na wyzwania „nowej normalności” i możemy zaoferować naszym klientom solidne i niezawodne rozwiązanie zwiększające możliwości przewozowe w obecnych warunkach rynkowych. Jest to kluczowe, zwłaszcza że we wrześniu Chiny odnotowały największy w tym roku wzrost importu, a eksport utrzymał silny trend zwyżkowy.

Wartość eksportu Chin była we wrześniu o 9,9% wyższa niż w tym samym miesiącu 2019 r. Dobrą informacją dla polskich przedsiębiorców jest znacznie wyższy od oczekiwanego wzrost wartości importu Chin, który we wrześniu wyniósł o 13,2% więcej niż przed rokiem.