Platforma sprzedaży i wyszukiwarka online dla firm spedycyjnych Pamyra.de po sukcesie w Niemczech rozpoczyna współpracę z polskimi firmami.

Od kiedy 10 państw w 2004 roku przystąpiło do UE, zmieniło się życie wielu milionów osób, a europejska ekonomia dostała nowy impuls rozwoju. Wymiana handlowa między Niemcami, a nowymi państwami członkowskimi w przeciągu tych 15 lat wzrosła kilkukrotnie co miało nie lada wpływ na rynek transportu.
Prymat na rynku transportowym wśród nowej dziesiątki wiedzie Polska, której znaczenie przez te kilkanaście lat wielokrotnie wzrosło, a na rynku obok Niemiec i Hiszpanii weszła do europejskiej czołówki, natomiast transport na linii Holandia-Niemcy-Polska stał się najbardziej zatłoczoną trasą w Europie. Obecnie w Polsce działa grubo ponad 20 tysięcy firm spedycyjnych, które stały się liderami na europejskim rynku kabotażu obsługując go blisko 30%.

Polski rynek jest dużym rynkiem o ogromnym potencjale, który rozwija się w dynamicznym tempie, a polskie ciężarówki to już dzisiaj ponad 15% wszystkich pojazdów w Europie: mówi Felix Wiegand założyciel firmy.
Właśnie dlatego gdy platforma kilka tygodni temu otworzyła się na działalność transportu międzynarodowego zaczęła spoglądać we wschodnim kierunku, a dzisiaj może oficjalnie potwierdzić informacje o rozpoczęciu współpracy z pierwszą firmą spedycyjną z Polski.
A&Z Transport jest pierwszą firmą z Polski, z którą platforma rozpoczęła współpracę, spółka znajduje się w pobliżu Poznania i obecnie posiada flotę 60 pojazdów. Firma spedycyjna specjalizuje się w transporcie ładunków częściowych, niewrażliwe na temperaturę, a także towarów niebezpiecznych, transport odbywa się głównie między Polską, a wschodnią częścią Zagłębia Ruhry, a także aglomeracją Stuttgartu, w pobliżu której spółka posiada swoje magazyny.
Dlatego już od dzisiaj klienci będą mogli zamawiać transport tej firmy, a A&Z Transport jako pierwszy w Polsce skorzysta na dostępie do tysięcy niemieckich klientów, którzy korzystają z platformy.

Paymra.de, organizuje bezpłatnie zamówienia na ładunki, a cały proces rezerwacji odbywa się online w ciągu kilku sekund. W porównaniu z tradycyjnymi giełdami transportowymi zapytania nie są przekazywane do indywidualnych spedytorów, gdzie są przetwarzane ręcznie, ale automatycznie obliczane.