Kilka tygodni temu Ekol Logistics zaprezentował nową strategię powiązaną z koncepcją Logistyka 4.0. Zorganizowano również konferencję prasową w czasie targów transport logistic 2017 w Monachium, aby zaprezentować szczegóły przyszłych inwestycji, między innymi wsparcia udzielanemu przez Ekol Logistics na rzecz nowego Szlaku Jedwabnego.

 

Pociąg Budapeszt – Chiny

Ekol Logistics realizuje strategię rozwoju coraz większej ilości połączeń intermodalnych. Zgodnie z tym celem, Ekol uruchomił nowe połączenie kolejowe łączące Chiny z Węgrami.

Pierwszy pociąg testowy przyjechał na początku kwietnia, pokonując 9300 km przez Kazachstan, Rosję, Białoruś, Polskę oraz Słowację i dotarł do Budapesztu na Węgrzech. Przejazd trwa 17 dni i jest krótszy o prawie 30 dni od takiego samego połączenia drogą morską i kolejową, co stanowi istotną różnicę.

Cotygodniowe połączenia zostały uruchomione pod koniec kwietnia tego roku łącząc Yiwu z Budapesztem. Ekol planuje połączenie Chin i Europy ośmioma pociągami, również inne miasta, oprócz Budapesztu, będą posiadać takie połączenia.

Ekol zorganizuje transport kolejowy z ośmiu chińskich terminali kolejowych przez cztery własne centra dystrybucyjne w Europie.

Usługi transportowe na terenie Unii Europejskie organizowane są przy współpracy z Deutsche Bahn (DB), obsługą terminali zajmuje się Mahart Container Center (MCC), podczas gdy za odprawę celną w Budapeszcie oraz dystrybucję towarów na terenie Europy odpowiada spółka Ekol.

„Jesteśmy dumni z faktu, że jesteśmy pierwsi, którzy oferują bezpośrednie rozwiązania transportowe między Chinami, a Węgrami. Nasze rozwiązanie jest nie tylko ekologiczne, ale też korzystne dla klientów, ponieważ buduje ich przewagę konkurencyjną. Jest to bardzo dobra alternatywa w stosunku do dłuższego transportu morskiego i droższego transportu powietrznego. Węgierski Urząd Podatkowo-Celny (NAV) oraz kilku agentów celnych pracuje już od kilku miesięcy nad stworzeniem centrum celnego i dystrybucyjnego towarów importowanych z Chin do Europy. Historia pokazała, że Jedwabny Szlak zawsze sprzyjał rozwojowi biznesu. Wierzymy, że teraz będzie tak samo. Jesteśmy istotnym ogniwem tej współpracy i fakt, że jesteśmy jej częścią, będzie stanowić wartość dodaną dla naszych klientów.”   podkreśla Ahmet Musul, Prezes Ekol Logistics.

Dzięki temu pociągowi, Ekol może połączyć inne kraje Europy z Chinami. Spółka planuje również otwarcie własnego oddziału w Chinach.