Pobierz PDF

LOGISTYKA

Dwie kategorie towarów o podobnych cechach
Wbrew pozorom, branże meblarska i AGD to dla logistyków wymagające segmenty rynku, w wielu obszarach do siebie podobne. Produkty często są delikatne i duże, typu „2-men handling”, do obsługi których konieczny jest specjalistyczny sprzęt. Czasem są to też drobne artykuły, pobierane pojedynczo z półek. Co więcej, klienci oczekują kompleksowości obsługi i najkrótszego czasu dostawy oraz możliwości obsługi kilku kanałów sprzedaży jednocześnie.

Dwadzieścia lat GEFCO w Polsce
W tym roku mija 20 lat od kiedy GEFCO uruchomiło swoją filię w Polsce. W tym czasie obroty operatora w naszym kraju wzrosły 45-krotnie i zmienił się profil działalności – z firmy logistycznej dla branży motoryzacyjnej GEFCO zmieniło się w operatora logistycznego z kompleksową ofertą w zakresie logistyki łańcucha dostaw.

Specjalista w kompleksowej obsłudze sieci gastronomicznych
Quick Service Logistics Polska jest znane na rynku ze specjalizacji w obszarze logistyki i magazynowania dla gastronomii. Obsługuje popularne sieci restauracji i kawiarni, takie jak Burger King, Starbucks czy Bobby Burger. O to, jak zmieniła się firma w ostatnim okresie, pytamy Agnieszkę Sałek, dyrektora handlowego Quick Service Logistics Polska i Rafała Strzałkowskiego, dyrektora operacyjnego Quick Service Logistics Polska.

LOGISTYKA – TECHNOLOGIA

Zaawansowana automatyzacja sprzyja sukcesom polskiej branży meblarskiej
Branża meblarska stawia przed obsługującymi ją firmami wielkie wyzwania logistyczne. Dysponujemy dziś szerokim wachlarzem rozwiązań technologicznych, które poprzez automatyzację pozwalają zoptymalizować operacje magazynowe w branży meblarskiej.

Profesjonalny serwis bram i doków
Efektywność procesów logistycznych związanych z przeładunkiem towarów w dużym stopniu zależy od sprawności kluczowych elementów takich obiektów, jak bramy czy doki. Przy odpowiednim poziomie serwisu nagła awaria nie musi oznaczać przerwanego łańcucha dostaw i niepotrzebnych dodatkowych kosztów. Temat ten przybliża Adam Miśków, prezes zarządu firmy Service on Time Sp. z o.o.

Brama specjalna na zamówienie
Firmę Ventana Deutschland, dostawcę okien wykonywanych na indywidualne zamówienie, ze specjalizującą się w produkcji bram szybkobieżnych firmą Efaflex łączy ciągłe dążenie do najwyższych standardów i do tego, by sprostać wymaganiom klientów. Dlatego nowa centrala firmy Ventana Deutschland została wyposażona w wykonaną na indywidualne zamówienie bramę Efaflex.

POWIERZCHNIE MAGAZYNOWE

Droga do optymalizacji
W Polsce powstaje największy w Europie kompleks logistyczny o planowanej powierzchni 600 tys. m2. Jest to Panattoni Central European Logistics Hub. Inwestycję tę realizuje Panatttoni Europe, zajmujący się nie tylko budową powierzchni magazynowych, ale i przemysłowych. Hub zlokalizowany jest przy ul. Jędrzejowskiej, tuż przy A1 – jedynej polskiej autostradzie o przebiegu północ-południe.

SYSTEMY IT

Przyszłość zaczyna się dziś
TIMOCOM ZMIERZA W STRONĘ LOGISTYKI BEZ WYZWAŃ

Gdy zabraknie kierowcy
Przedstawiciele branży transportowej coraz częściej przychylają się do opinii, że sposobem na poradzenie sobie z brakiem kierowców na rynku są ciężarówki autonomiczne, dlatego m.in. na autonomiczność pojazdów ciężkich jest obecnie kładziona bardzo duża presja. Jednak rozwiązanie to nie wejdzie wcześniej w życie niż za parę lat.

Sztuczna inteligencja przyszłością operacji logistycznych
Nowy raport DHL o trendach logistycznych „Digital Twins in logistics” objaśnia koncepcję i wzrost liczby „cyfrowych bliźniaków”, a także pokazuje ich znaczenie dla całej branży.

Webfleet Solutions nową twarzą Tom Tom
Parę miesięcy temu znana firma Tom Tom Telematics stała się częścią grupy Bridgestone i przyjęła nazwę Webfleet Solutions. O korzyściach jakie płyną z tych zmian mówi Dariusz Terlecki, dyrektor sprzedaży Webfleet Solutions Poland.

Logistyka jak kostka Rubika
Logistyka jest dla mnie jak kostka Rubika, im mniej ruchów wykonamy w procesie logistycznym tym bardziej zoptymalizujemy cały jego łańcuch. Taki jest InSpot. To mój najnowszy projekt logistyczny, polegający na pełnej digitalizacji procesu operacyjnego.

PRAWO

Restrukturyzacja receptą na kłopoty finansowe firm z branży transportowej
Od 3 lat obserwujemy wzrost ilości wszczętych postępowań restrukturyzacyjnych. W 2018 r. było ich o 30% więcej niż w roku 2017. Branże, które najczęściej decydują się na taki krok to: handel, przetwórstwo przemysłowe, budownictwo i transport.

Polisa OCP to nie chleb, nie kupuj jej w sklepie
Większość polis OCP będących w rękach przewoźników nie chroni ich dostatecznie przed szkodami. Zdarzają się też takie, które nie chronią ich prawie w ogóle. Dzieje się tak dlatego, że przewoźnicy albo dają się nabierać nie znającym się na rzeczy pośrednikom ubezpieczeniowym, albo nie widzą potrzeby sięgania po dobre, choć droższe rozwiązania, albo też widzą w nich jedynie „przepustki” do pozyskiwania zleceń transportowych. Takie podejście powoduje, że ich polisy są kiepskie, a zakład ubezpieczeń często mówi nie i odmawia odszkodowania. Przewoźnik zostaje wtedy sam i również sam musi mierzyć się z roszczeniem, które niejednokrotnie przekracza jego możliwości finansowe.

Po co firmie z branży transportowej pomoc prawna?
Prawidłowe funkcjonowanie firmy transportowej wymaga od właściciela wiele wysiłku i zaangażowania. Niestety, codziennie boryka się on z problemami, których rozwiązanie coraz częściej wymaga wyroku sądu. Dlatego warto zastanowić się nad podjęciem współpracy z firmą świadczącą usługi doradztwa prawego, wyspecjalizowaną w działaniach dla branży transportowej.

TRANSPORT DROGOWY

Jak przygotować firmę na zmiany rynkowe?
Obecna sytuacja na rynku transportowym nie sprzyja przewoźnikom drogowym, jak brak kierowców, duża konkurencja i coraz większe obostrzenia prawne. Do tego dochodzą problemy z płynnością finansową. Czy w tej trudnej sytuacji pomocny może być emitent kart paliwowych? – pytamy Mariusza Derdziaka, kierownika sprzedaży DKV Euro Service Polska.

Znacznie więcej niż zakup paliwa
W ciągu ostatnich 10 lat obserwujemy ewolucję, jaką przeszły karty paliwowe. Na początku miały ułatwić firmom transportowym zakup paliwa i innych produktów, jak np. oleje na stacji paliwowej. Teraz ich emitenci oferują znacznie większy pakiet usług, w tym finansowe i kredytowe.

Jak Pakiet Mobilności może wpłynąć na transport drogowy w Europie?
Związek Pracodawców „Transport i Logistyka Polska” 10 września zorganizował konferencję poświęconą wpływowi Pakietu Mobilności I na europejski system transportu drogowego. Jej celem było zaprezentowanie raportu poświęconego temu tematowi, a sporządzonemu na zamówienie TLP przez prof. Petera Klausa, D.B.A./Boston University, reprezentującego Uniwersytet Friedrich-Alexander Erlangen-Nuernberg (Niemcy) oraz Instytut Fraunhofer, Centrum Badań nad Usługami w ramach Łańcucha Dostaw.

Jak prawidłowo wykonać wpis rozpoczęcia i zakończenia pracy
Wymóg wskazywania w dokumentacji pracowniczej kierowcy punktu rozpoczęcia i zakończenia pracy obowiązuje od wielu lat. Rozliczenie delegacji wprost nie może się obejść bez wiedzy na temat miejsca startu podróży służbowej i jej finiszu. Podobnie jest w dokumentacji czasu pracy kierowców zawodowych korzystających z tachografów analogowych, którzy na każdej wykresówce muszą zanotować własnoręcznie miejsce początku i końca użytkowania wykresówki.

Regulacje emisji CO2 w branży transportowej
Wprowadzenie Pakietu Mobilności, regulacje prawne dotyczące ochrony środowiska, niedobór zawodowych kierowców, digitalizacja – to wyzwania, z którymi branża transportowa musi się zmierzyć już dziś.

Twardy brexit – twarde lądowanie?
Na początku kwietnia br. na szczycie w Brukseli kraje UE i Wielka Brytania uzgodniły, że termin brexitu zostanie przeniesiony z 30 marca na 31 października br. Niemniej ostatnie wydarzenia nastrajają pesymistycznie. Wzrosło prawdopodobieństwo twardego brexitu. Oznacza to, m.in., że pomiędzy Unią a Wyspami powstanie granica celna niosąca wiele konsekwencji dla branży TSL. Czy polscy przewoźnicy są gotowi na twarde lądowanie?

Oszczędź 400 euro na aucie w miesiącu
Przy dzisiejszym tempie transportu nie jesteśmy w stanie zapanować nad wszystkim samodzielnie. Możemy próbować poskromić cały ten zbiór stochastycznych zajść. Ciągle słyszy się przecież: „Przeżyłem już wszystko, nic mnie nie zaskoczy!”.

TRANSPORT INTERMODALNY

Dostosowanie floty do nowych przepisów
Podczas gdy udział ładunków przewożonych drogą morską w kontenerach zwiększa się w skali świata nieznacznie, segment kontenerów chłodniczych przeżywa obecnie wyraźny wzrost. Do tego stopnia, że eksperci obawiają się wystąpienia wąskich gardeł w zakresie przepustowości.

WYDARZENIA

Panattoni Gala & Party za nami
Już po raz ósmy, podczas uroczystej Panattoni Gala & Party, która tym razem miała miejsce 19 września na Torze Wyścigów Konnych Służewiec w Warszawie, Panattoni podsumowało ostatni rok obecności na rynku europejskim. A rezultaty są imponujące – 8,5 mln m2 powierzchni wybudowanej do tej pory i kolejne 1,9 mln m2 w realizacji.