Spedcont, spółka należąca do Grupy PEKAES, nieustannie prowadzi przedsięwzięcia w zakresie rozbudowy infrastruktury swojego łódzkiego terminalu kolejowego. Dzięki nowym inwestycjom spółka nie tylko zwiększyła swój potencjał przeładunkowy, ale także otworzyła się na nowe usługi. Obecnie z sukcesem zakończono fazę testową transportu skroplonego gazu ziemnego (LNG) sprowadzanego do Polski.

Spedcont zajmuje się transportem kolejowym i drogowym oraz przeładunkiem i składowaniem różnorodnych ładunków, w tym towarów niebezpiecznych, tzw. ADR. Ostatnim nowym wyzwaniem dla spółki był przewóz tank-kontenera wypełnionego gazem.

Gaz LNG transportowaliśmy po raz pierwszy. Przewóz intermodalny gazu związany jest z wieloma wytycznymi dotyczącymi przewozu ładunków niebezpiecznych ADR i RID. Przede wszystkim trzeba dysponować odpowiednim zapleczem technicznym oraz specjalistycznym taborem. Skala naszego przedsięwzięcia była pionierska, a proces przewozu tank-kontenera obejmował kilka faz. – stwierdza Marcin Dobruchowski, Prezes Zarządu Spedcont.

W pierwszym etapie, Spedcont odebrał nowy tank-kontener od Klienta w południowej Polsce, a następnie transportem drogowym dostarczył go do portu w Gdyni, po czym zbiornik został załadowany na statek płynący do portu kontenerowego, a w kolejnym etapie drogą lądową do rafinerii. Po wypełnieniu tank-kontenera gazem (LNG), ładunek wyruszył w drogę powrotną. Wówczas, po przeładunku w porcie w Gdyni, załadowany tank-kontener wyruszył w drogę koleją do terminalu Spedcont Łódź, gdzie został załadowany na samochód i dostarczony do odbiorcy.

Transport odbył się bardzo sprawnie i ładunek dotarł na miejsce w wyznaczonym terminie. Tank-kontener z gazem ważył około 35 ton. Projekt, ze względu na transport materiału niebezpiecznego, wymagał zachowania szczególnych środków ostrożności i przestrzegania wszystkich procedur dotyczących przewożenia ładunków niebezpiecznych ADR i RID. – dodaje Marcin Dobruchowski, Prezes Zarządu Spedcont.

Spedcont oferuje kompleksowe usługi intermodalne. Sprawny transport towarów, a następnie ich przeładunek w terminalu kolejowym Spedcont, umożliwia dostawy do różnych punktów w kraju, jak i na terenie Europy.