Najnowsze wydania

Transport drogowy do Iranu

Koperciarka typ KH 400STH Cargo, polska firma spedycyjna, specjalizuje się w obsłudze trudnych rynków wschodnich oraz bliskowschodnich. Ostatnio STH Cargo zrealizowało ciekawy transport drogowy do Iranu. Dostarczony towar to saszetkarki  - automatyczne maszyny do pakowania pojedynczych torebek herbaty oraz koperciarki – maszyny do konfekcjonowania saszetek w koperty termozgrzewalne. Ładunek o wadze blisko 7 ton pokonał trasę liczącą ponad 5 tys. km w 14 dni.

 

Transport całopojazdowy (FTL) do Iranu został przygotowany przez STH Cargo na zlecenie Miflex-Masz, polskiej firmy produkującej maszyny pakujące, specjalizującej się w projektowaniu i produkcji urządzeń do konfekcjonowania herbaty. Punktem docelowym był Teheran, gdzie ładunek został dostarczony do składu celnego. Trasa, która rozpoczęła się w Kutnie, wiodła przez Słowację, Węgry, Rumunię, Bułgarię i Turcję.

 

„Wybraliśmy tę trasę, gdyż z naszych doświadczeń wynika, że jest to obecnie najbezpieczeniejszy sposób na dotarcie drogą lądową do Iranu. Droga przez Ukrainę jest krótsza, ale mniej bezpieczna"  mówi Joanna Jędruchniewicz, Key Account Manager STH Cargo, specjalizująca się w obsłudze kierunków azjatyckich.

 

„Bezpośrednia dostawa do Teheranu znacząco skróciła czas transportu, a brak przeładunków i przestojów poprawił też bezpieczeństwo przewożonego towaru. I co najważniejsze, nasz klient w Iranie jest bardzo zadowolony z terminowości i jakości dostawy"  mówi Izabela Ośrodek, specjalista ds. handlowych Miflex-Masz.

 

Przed wyruszeniem z Polski, towar był weryfikowany przez rzeczoznawcę, który w imieniu irańskiego odbiorcy, sprawdzał jego jakość. Iran jest zaliczany do krajów o niskim poziomie bezpieczeństwa, dlatego, ze względu na wysoką wartość ładunku, STH Cargo zadbało o dodatkowe ubezpieczenie Cargo. Gwarantuje ono ochronę transportowanego towaru do pełnej wartości sumy ubezpieczenia, czego nie obejmuje OC przewoźników, którzy często nie odpowiadają za szkody związane z transportem lub ograniczają odpowiedzialność tylko do wysokości wartości rzeczywistej przesyłki.

 

„Współpracę z irańskim odbiorcą zaczęliśmy już kilka lat temu. Wtedy dla nas dużym problemem okazało się znalezienie w Polsce przewoźnika, który podjąłby się dostarczenia urządzeń do Iranu. Sprawdziliśmy różne firmy spedycyjno-transportowe, aż trafiliśmy do STH Cargo, z którą współpracujemy od kilku lat. Dla nas bardzo ważne jest to, że nawiązaliśmy współpracę z firmą spedycyjną, której możemy zaufać i powierzyć do przewiezienia nasze produkty. W najbliższej przyszłości planujemy już kolejną dostawę do klientów w Iranie oraz w Rosji i Uzbekistanie"  podsumowuje Kazimierz Banasiak, prezes zarządu Miflex-Masz.

 

STH Cargo organizuje transporty do Iranu od 2014 roku. Są to przewozy drogowe zarówno w eksporcie jak i imporcie (całopojazdowe, drobnicowe i doładunki), głównie urządzeń i maszyn do produkcji artykułów spożywczych oraz opakowań. Spedytor jest również przygotowany do przewozu innego rodzaju ładunków na tej trasie. Współpracuje z doświadczonymi i sprawdzonymi przewoźnikami, którzy posiadają różnorodne środki transportu, od plandek po chłodnie. STH Cargo zapewnia też możliwość przeładunku towaru (cross-docking, doładunki) w magazynach w Turcji.

 

„Iran jest wciąż nowym kierunkiem dla firm spedycyjnych, obsługiwanym przez niewielu przewoźników. Jako spedytor, który odpowiada za bezpieczeństwo i terminowość dostaw, musimy wykazać się doświadczeniem, znajomością realiów rynkowych, procedur, przepisów prawnych a także bezpieczną i sprawdzoną flotą podwykonawców. Dużym wsparciem są nasi partnerzy biznesowi z Turcji. Przygotowując się do obsługi tego rynku, jeszcze przed zorganizowaniem pierwszego transportu, skorzystaliśmy też z fachowej pomocy ekspertów z Polsko-Irańskiej Izby Gospodarczej"  wyjaśnia Joanna Jędruchniewicz.

 

Czym charakteryzują się usługi spedycyjne do Iranu?

 

Podstawą sprawnej realizacji i terminowej dostawy do Iranu jest bardzo dobre przygotowanie transportu przez spedytora. Przy organizacji firma spedycyjna musi uwzględnić całą trasę przewozu, czas potrzebny na przekraczanie granic, a przede wszystkim specyfikę obsługi tego rynku, zarówno od strony formalnej, czyli obowiązujących procedur i przepisów prawnych jak i różnic kulturowych oraz infrastrukturalnych. Iran jest państwem zbiurokratyzowanym, dlatego istotne jest bardzo dobre przygotowanie dokumentacji przewozowej i organizacja odprawy celnej.

 

„Nawet drobny błąd czy nieścisłość w dokumentach może być przyczyną zatrzymania samochodu z ładunkiem na granicy i, co się z tym wiąże, wydłużenia terminu dostawy. Do naszych zadań należy też sprawdzenie czy przewożony towar nie podlega sankcjom i może przekroczyć granicę. Zarówno klienci jak i kierowcy otrzymują informacje o obowiązujących sankcjach i embargu na towary"  wymienia Joanna Jędruchniewicz.

 

Spedytorzy z STH Cargo dopilnowują też przygotowania kierowców, sprawdzają ważność paszportów i wiz wjazdowych. Ze względu na słabo rozwiniętą sieć serwisową w Iranie, dużym problemem może być awaria samochodu. Dlatego konieczna jest stała kontrola i monitoring transportu.

 

„Po zniesieniu sankcji gospodarczych Iran ma szansę stać się nowym kierunkiem dla polskiego biznesu, czemu sprzyja, m.in. utworzenie Polsko-Irańskiej Rady Biznesu. Już teraz, jako firma spedycyjna, zauważamy wzrost zainteresowania eksportem do Iranu ze strony polskich firm. Kiedy w 2014 roku zaczynaliśmy obsługiwać ten kierunek, transporty do Iranu zdarzały się sporadycznie. Ale już w 2016 roku było ich zdecydowanie więcej i ten trend wzrostowy może utrzymać się w 2017 roku. Z pewnością będziemy rozszerzać naszą ofertę na tym kierunku, w tym także o usługi spedycji lotniczej"  podsumowuje Grzegorz Szenejko, założyciel i właściciel STH Cargo.

 

Automatyczna saszetkarka do herbaty typ ASZ-100

Udostępnij

Zaloguj się aby dodać komentarz